Uimaopetus

Katso lasten uimaryhmien kuvaukset. Vapaat lasten uimaopetus paikat uimareille:

Katso lasten tekniikkaryhmä kuvaus. Vapaat lasten tekniikkaopetus paikat edistyneille uimareille:

Normaalisti Suomessa kaikki lastenuimakoulut päättyvät SUH-tavoitetaulukko, taitomerkkiin. Tai Uimaliiton Vesiralli 4. Jonka jälkeen uimaseuroissa yleensä jakaannutaan lastenuimaopetuksessa harrasteeseen tai kilpauintiin. Kilpauintiura voi alkaa myöhemminkin, jos lapsella/nuorella on vaan riittävän monipuolinen liikuntatausta ja liikkumista on tehty riittävästi ja innostus ja motivaatio treenaamiseen syttyy myöhemmin. Tärkeintä kaikessa liikunnassa on monipuolisuus, että sitä on tehty riittävästi. Uintiaika ja vedessä oleminen luonnollisesti kasvaa lapsen iän karttuessa. Alla esimerkkikuva ryhmistä verrattuna Uimaliiton ja SUH taitotasoihin ja muihin uimaseuroihin.

Katso vapaat uintiryhmät ja paikat sivun alaosasta.

Uimaseuran Kangasalan Kuohu uintiryhmät syyskausi 2023:

Kausi uimaopetusta on 15 kertaa.

Maksu: ryhmäkohtainen kausimaksu (15 krt) + (20e seuranjäsenmaksu sisältyy syys-ja kevätkausi)

Sitovat ilmoittautumiset: Peruuttaminen ennen kauden alkua ja yhden kokeilukerran jälkeen peritään 10 € maksun.