Tekniikka

Ryhmät

Tekniikkauimakoulu

Lasten tekniikkakoulu on tarkoitettu uintia ja eri uintilajeja jo osaaville lapsille. Tavoitteena on hioa eri uintilajien tekniikoita sekä harjoitella startteja ja käännöksiä. Tekniikkakoulusta voi edetä kilpauintivalmennukseen.

Tekniikkauimakoulussa syvennyttään enemmän uintitekniikkaan ja hiotaan taitoja. Uimataitoisille lapsille tarkoitetuissa uintiryhmissä lapsi pääsee kokeilemaan eri tekniikoita ja oivaltamaan eri tyylejä oppia. Uintiryhmä sopivat myös lapselle, jonka toiveena on päästä kilpailemaan uinnissa tai triathlonissa ja lapselle, jolla on muita harrastuksia.

Kohotetaan kuntoa ja opetellaan samalla eri uintilajien tekniikoita. Uintitaito on hyvä olla sellainen, että uimari jaksaa uida noin 100 m itselle mieluisella uintityylilla. Ryhmässä jokainen saa harrastaa omalla tasollaan ja uintimatkaa lisätään pikkuhiljaa. Osa opetuksesta tapahtuu räpylöiden ja eri uintivälineiden avulla.

Uimari itse valitsee, kuinka monta kertaa viikossa haluaa uida ja minä päivinä. Uimari voi uida osan uinneista eri ryhmän mukana esim. nuoret 8–13 v (kilpa 3 tai harrasteen) mukana. Suositus uintiin on kuitenkin 2 kertaa viikossa.

Kesto: 75min Aika:  SU 18:15-19:30

Paikka: Kangasalan uimahalli

Syyskausi: uimaopetusta on 15 kertaa , 14.8-3.12.2023, pois lukien 21.10 (syysloma).

Päätavoitteet: Vahvistetaan jo opittuja tekniikoita uinnin parissa.

Ikä: 7–11 v

Opetus: kuntoallas ja vesiputousallas (vain su)

Hinta: su 125 € (15 krt) + (20e seuranjäsenmaksu sisältyy syys-ja kevätkausi)

Kausimaksuun sisältyy (per uimari) uintiopetuksen lisäksi: uintitodistus, uintimerkit 2 kpl, (uintilakki 1kpl ja seuran t-paidan 1 kpl)

Sitovat ilmoittautumiset: Peruuttaminen ennen kauden alkua ja yhden kokeilukerran jälkeen peritään 10 € maksun.